Multifunkcionális közösségi térré alakult a pécsi gyógyszerészkar K épületének tetőtere, melyet egyaránt használhatnak tanulásra, oktatásra, valamint szabadidős célokra a kar hallgatói és oktatói. A Collaboratory néven újjáéledt közösségi térben tanulószobát, csendszobát, podcaststúdiót, valamint darts táblával, csocsó- és pingpongasztallal felszerelt játéktermet is találunk.
A tetőtér inspiráló helyszínné alakítása 2024 áprilisában kezdődött meg. Az izgalmas koncepciót a kar dr. Vasváry-Nádor Norbert tervezővel, a PTE Műszaki és Informatikai Kar (MIK) egyetemi docensével közösen álmodta meg.
„Az az elképzelésünk, hogy a hallgatókat a lehető legtöbb munkafolyamatba bevonjuk, így saját közösségi terük építésében vehetnek részt. Ez nem csak a gyógyszerészhallgatókat mozgatná meg: a karok közötti együttműködések, a hallgatói közösségek erősítése céljából a GYTK-s diákok a MIK ipari termék- és formatervező mérnök hallgatóival közösen, egy általunk koordinált workshop keretén belül rendeznék be, véglegesítenék a teret, melyet a végén birtokba is vehetnek” – mondta el még a munkálatok kezdetekor dr. Vasváry-Nádor Norbert.
Ez így is lett: a tetőtér bútorait dr. Vasváry-Nádor Norbert irányítása mellett 2024. szeptember 5-én szerelték össze együttesen a pécsi gyógyszerészkar és a műszaki kar diákjai, így a munkafolyamat közösségépítő program is volt. A pizzázással záruló munkálatokban dr. Fittler András, a pécsi gyógyszerészkar dékánja is részt vett.
A Collaboratory névre keresztelt közösségi teret szeptember végén vették birtokba a hallgatók. Elmondásuk szerint az egyik legnépszerűbb helyiség a hallgatók körében a műfűvel borított „silent room”.
„Szívesen beszélgetünk, pihenünk itt az előadások között. Amiatt, hogy itt zokniban lehetünk, sokkal otthonosabban érezzük magunkat” – mondta néhány harmadéves gyógyszerészhallgató „Egy kis szórakozás mindig jót tesz a tanulás mellett” – tette hozzá egy másodéves gyógyszerészhallgató, aki a játékszobában pihente ki a nemrég véget ért óráját.
A diákok a tanulószobára is nagy igényt tartanak, a bőséges természetes fény ideális környezetet biztosít a tanuláshoz, közös munkákhoz. „Különösen tetszik, hogy ez a helyiség a tetőtérben lett kialakítva, sok a természetes fény, jobb így tanulni” – mesélték ennek kapcsán a hallgatók.